poniedziałek, 29 stycznia 2018

Egzotyczna piękność ........na moim parapecie

                                                          Hejka!!
Storczykowate.........po prawie dwóch latach znowu zakwitły:))już miały wiosną wylądować w śmietniku .....długo nie kwitły ,rok temu na wiosnę wszystkie zostały przesadzone do nowej mieszanki i zapowiedź,że mają rok,a jak nie zakwitną to baj,baj:))i udało się kwitną,dwa mają tylko po dwa kwiaty,resztę pąków zrzuciły,ale obroniły się przed wyrzuceniem:)))







Prawda,że są piękne?A Wy lubicie storczyki,hodujecie?Kwiatowe pozdrowienia przesyłam:)PA

28 komentarzy:

  1. Gratuluję. Piękne. Mnie nie udało się, by powtórnie zakwitły. Tyle prób i nic. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój najstarszy storczyk ma 6 lat i zawsze powtarzał kwitnienie,reszta też,aż zrobiły sobie dłuuugą przerwę:)na szczęście w tym roku coś drgnęło:)))

      Usuń
  2. Piękne. Ja nie mam storczyków niestety ale może kiedyś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kilka lat temu szepnęłam swoim córom,że chętnie na dzień mamy widziałabym storczyka i tak się zaczęło:))Mam już siedem :) Z tego pięć już kwitnie dwa jeszcze myślą:))

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. moje na razie wegetują ;)

      Usuń
    2. U mnie na 7 sztuk pięć kwitnie,dwa jeszcze odpoczywają:))

      Usuń
  4. Moje ulubione! Piękne! Bardzo je lubię. Mam takiego, który nie kwitł przez 6 lat. Nie wyrzuciłam, bo to storczyk mojego Taty, który odszedł cztery lata temu. W tym roku zakwitł i był obsypany kwiatami.
    Moje storczyki kwitną prawie non-stop:) A ja w zasadzie szczególnie o to nie zabiegam.
    Za to własnie je tak lubię:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak warto dać im czas,chociaż nie wiem czy miałabym cierpliwość czekać tyle lat,ale u Ciebie to wyjątkowa sytuacja,cieszę się,że Twoja cierpliwość została nagrodzona:)Pozdrawiam

      Usuń
  5. Piękne kolory. Mam storczyki i kwitną regularnie. Córki żartują że moje parapety to pogotowie ratunkowe dla storczyków. Trafiają do mnie storczyki "zabite" przez córki i odratowane kwitną i wracają na ich parapety. Lubię storczyki za to, że pozwalają podróżować, wytrzymują bez podlewania trzy tygodnie, na parapecie w półcieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz wyjątkową rękę do ich hodowli:)moje właśnie po takim długim nie podlewaniu(w listopadzie 2016)byłam trzy tygodnie u córki i po tym okresie zastrajkowały:))całe szczęście przebaczyły mi to zaniedbanie:))

      Usuń
  6. Ja dziś wyrzuciłam drugiego 😥😓 nie wiem jak z nimi postępować. A tak bardzo chciałabym, żeby kwitly u mnie ☹☹
    Twoje piękne 😍😙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu wychodzi,że trzeba cierpliwie czekać jak u mnie dwa lata:))

      Usuń
  7. brzydkie, okropne, wstrętne... ;)(żeby nie przechwalić, bo jak na serio wyglądają każdy widzi).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,moja babcia po prostu odpluwała na psa urok:)))Twu,twu;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Pięknie zakwitły to znaczy że jest im dobrze u Ciebie i będą coraz lepiej rosły. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę były na mnie obrażone,bo je zaniedbałam,ale wreszcie się udało i znowu cieszą oko:)

      Usuń
  9. Piękne są. teraz mamy całą masę odżywek. więc warto storczyki pokochać.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło na nich popatrzeć jak za oknem taka jesienna pogoda:)

      Usuń
  10. Pięknie Ci zakwitly. Jestem, także ich hodowczynią, niektòre powtarzają kwitnienie,a inne odpoczywaja.Ja jednak ich nie wyrzucam,tylko cierpliwie czekam na ich cudne kwiaty.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W uprawie storczyków trzeba mieć cierpliwość:))ale jaka nagroda później:)

      Usuń
  11. Gosiu, ten pierwszy żółciutki - mam takiego samego storczyka. Uwielbiam storczyki! W poprzednim mieszkaniu mieliśmy ich 11. Niestety w obecnym domu jest raczej mało światła i nie ma gdzie ich ustawiać. Kilka mi poginęło, ale ten żółty to pierwszy zakupiony wiele lat temu storczyk i jest z nami do dziś i kwitnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak samo,ten żółto-zielony(on taki dziwny odcień ma)jest u mnie już 6 rok dostałam na Dzień Matki i do tej pory zawsze rozkwitał w maju,w zeszłym roku nie zakwitł,a w tym ma tylko dwa kwiatki reszta pąków spadła.Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Przepiękne storczyki. Bardzo je lubię. Moja mama jest ich wielką fanką. Niestety nie chcą u niej zbyt rosnąć. Ona się jednak nie poddaje i robi, co może, by jednak ładnie zakwitły. Najmniejszy paczek ją cieszy. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę mamie wytrwałości i cierpliwości w hodowli,takie widoki rekompensują wszystko:)Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dawniej to chyba były inne storczyki, bo kwitnące w domach na parapecie to była rzadkość. Na szczęście to się zmieniło. W obecnej chwili to u mnie są tylko storczyki, no prawie tylko, po tym jak pewnej pięknej ( czyt. mroźnej ) nocy padło mi ponad 140 kwiatów, już nigdy nie odbudowałam swojej hodowli i teraz mam jedynie storczyki. Twoje są przecudne, będą kwitły tylko nie troszcz się o nie za bardzo, podlewaj co dwa tygodnie, a zasilaj wciskając specjalnie pałeczki. Tak robię ze swoimi i kwitną prawie na okrągło. Jeden dostałam na imieniny, za chwilę minie rok, a on wciąż kwitnie :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. przepiękne. Uwielbiam storczyki :)

    OdpowiedzUsuń